• (424) 224 3435
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ELAZIĞ / MERKEZ Harput Anadolu Lisesi Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. İçerik Sayfalar

Hangi Derse Nasıl Çalışmalıyım?

0 24.10.2016 2295

MATEMATİK

  • Matematik bilgileri öğrenilirken anlamlı kılınmalıdır. Bunu yapabilmek için de bilgiler nedenleriyle birlikte öğrenilmelidir.
  • Öğrenim sırasında öğrenci kendi kısaltmalarıyla, kendi yöntemleriyle notlar tutmalıdır.
  • Öğrenciler çok soru çözerek bilgileri kullanma becerisi kazanmalıdır.
  • Yeni bilgiler öğrenilirken eski bilgiler kısaca tekrar edilmelidir.
  • Sınav yaklaştıkça genel tekrarlar yapılmalıdır. 

GEOMETRİ 

  • Önce bilgi eksikliği tamamlanmalıdır.
  • Konuyla ilgili tanımlar ve kurallar öğrenilmelidir.
  • Bol soru çözülürken hız ve pratik arttırılmalıdır.
  • Geometri dersi çalışırken öğrenci sabırlı olmalıdır.
  • Geometri dersindeki örnekler basitten zora doğru çözülmelidir. 

FİZİK

  • Öğrenci önce derse aktif olarak katılmalı, dersten sonra tekrar yapmalı sonra da soru çözmeye geçmelidir.
  • Fizik dersi üç duyuya hitap ettiği için öğrenci çalışırken görme, duyma ve dokunma duyularından en az ikisini kullanmalıdır. 
  • Öğrenci konunun detaylarını çalışmadan önce, konunun ana başlıklarını ve alt başlıklarını kavramalıdır. 
  • Öğrenci dersi iyi dinlemeli ve devamsızlık yapmamalıdır. 
  • Öğrenci sabırlı olmalıdır. Konu işlendikten sonra sorular hemen yapılamayabilir. Bu nedenle verilen test ve ödevler mutlaka yapılmalıdır. 

KİMYA

  • Kavramlar iyi anlaşılmalıdır. Bir kavram veya bilgi tam öğrenilmeden kesinlikle bir başkasına geçilmemelidir. 
  • Anlaşılmayan konular öğretmene hemen sorulmalıdır. Daha sonra bu konularla ilgili soru çözülmelidir. 
  • Zorlanılan tüm konular iyice öğrenildikten sonra problem çözmeye geçilmelidir.
  • Kimya konuları ezberlenmemelidir. İşlenen konular anında somut örneklerle açıklanmalıdır.
  • Öğrenci işlenmiş konuları örneklerle açıklayabilmelidir. Bunu yapabilmek için de konuları örneklerle çalışmalıdır. 

BİYOLOJİ

  • Biyoloji öğretmen rehberliğinde çalışılması gereken bir derstir. Bu nedenle ders derste öğrenilmelidir.
  • Bu ders, şekil ve şemalarla çalışılmalıdır. Çalışırken özet çıkarılmalı, terimler unutulmamalıdır.
  • Biyoloji konuları birbiriyle bağlantılı konulardır. Bir konu iyice anlaşılmadan yeni bir konuya geçilmemelidir.
  • Biyoloji soruları birgiyle birlikte yorum da gerektirdiğinden bol soru çözülerek yorum yeteneği kazanılmalıdır.

TÜRKÇE (DİL VE ANLATIM / EDEBİYAT)

  • Türkçe soruları, okuduğunu anlama ve bilgiyi yorumlama sorularıdır. Bu nedenle öğrenci bol kitap okumalı ve gazete, dergi makalelerini yorumlamalıdır.
  • Bol soru çözmelidir. Soru çözme işi zevkli bir uğraş haline getirilmelidir.
  • Yeni öğrenilen konularla ilgili testler bir gün sonra mutlaka çözülmelidir.
  • Sınav gününe kadar her gün  paragraf soruları çözülmelidir.
  • Uzun paragrafı sorulardan ürküp sıkılmayınız. Çünkü bu sorular kolay sorulardır ve cevap paragrafın içine sıkıştırılmıştır.
  • Sözcük anlam sorularında sözcük tek başına düşünülmemelidir.
  • Sözcük cümlede anlam kazandığı için cümle okunmalıdır.
  • Paragraf sorularında "ana fikir" isteniyorsa cevap genellikle ya paragrafın başında ya da sonundadır. 
  • Paragraf soruları çözülürken, doğru cevap göz önünde bulundurularak, yapılan yanlışın neden yapıldığı araştırılmalıdır. 
  • Cümle çok iyi anlaşıldıktan sonra şıklara geçilmelidir. Önce soru kökü okunmalı, sonra soruyla ilgili bölüme geçilmelidir.
  • Cümle anlam sorularında cümlenin anlamı çerçevesi çok iyi belirlenip dışına çıkılmamalıdır. 

TARİH

  • Konuların ezberlenmesi yerine, olaylar arasında neden – sonuç ilişkisi kurarak yorumlama ve düşünme yeteneği geliştirilmelidir.
  • Tarih dersinde konuyu küçük parçalara bölerek öğrenmmek daha doğrudur.
  • Ders esnasında not tutulmalıdır.
  • Konular dersten sonra ayrı gün içinde tetrar edilmelidir.
  • Tarih dersinde tekrar, anlatılarak önemli noktalar yazılarak yapılmalıdır.

COĞRAFYA

  • Coğrafya dersi, bilgileri ezberlemekten çok, coğrafi olayları oluş biçimleri, dağılış ve sonuç ilişkileri içerisinde öğrenerek çalışılmalıdır.
  • Okunulan bilgiler mümkünse bir şekil üzerine aktarılmalıdır.
  • Bu dersi çalışırken, yapılması gereken bir başka yöntem ise harita kullanmaktır. Bu coğrafyanın temeli olan "nerede? sorusuna cevap bulmanızı sağlayacaktır.

FELSEFE

  • Felsefe soyut bir derstir.
  • Felsefî disiplinleri ve o düşünürlerin görüşlerini bilmek gerekir.
  • Felsefî terminolojiye hakim olmak gerekir.
  • Örneğin soru "Emprsist bir filozof olan..... " diye başlarsa emprizmin ne olduğunu bilmemiz paragrafı doğru yorumlamamızda yardımcı olur.
  • Bu dersi çalışırken ezberden kaçınmak gerekir. 

HEPİNİZE BAŞARILAR...

İLGİLİ İÇERİKLER

OKUL KIYAFETLERİ

15-08-2025

BAĞIMLILIK SUNUMLARI

04-09-2024

KONFERANS SALONU

10-01-2018

MEMUR ODASI

09-01-2018

ÖĞRETMENLER ODASI

09-01-2018
Devamı >>
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
Kırklar Mahallesi, Tahir Şaşmaz Caddesi No 6 ELAZIĞ İtfaiye kavşağının 200 metre doğusunda

Telefon
04242243435


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.