• (424) 224 3435
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ELAZIĞ / MERKEZ Harput Anadolu Lisesi Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. İçerik Sayfalar

Öğrenme Güçlüğü ve Zihinsel Yetersizliği Öğrencilerin Eğitim-Öğretimlerinde Göz Önünde Bulundurulması Gereken Hususlar

0 22.05.2017 2054

Öğrenme Güçlüğü ve Zihinsel Yetersizliği Öğrencilerin Eğitim-Öğretimlerinde Göz Önünde

Bulundurulması Gereken Hususlar

• Öğrencinizi tahtayı ve sizi rahat görebileceği şekilde sınıfın ön tarafına oturtun.

• Öğrenciye her dersin konusu, süreci, beklentilerinizi açık net olarak ifade edin.

• Her dersin başında daha önce öğrenilen konuları kısaca tekrarlayın, dersin sonunda ise önemli konuları

özetleyin.

• Ders içeriğindeki teknik terimleri ve çocuk için yeni sözcükleri açıklayın, yeni terim ve sözcüklerin

açıklamasının yer aldığı çalışma kâğıdını ders öncesinde öğrenciye vererek derse hazır olmasını sağlayın.

• Sınıf kurallarını belirleyin, sınıf kurallarını tek tek öğretin ve kuralların yazılı/görsel olarak yer aldığı bir pano

hazırlayın.

• Öğrencinin çalışma gruplarına katılımını destekleyin.

• Öğrenciye başarabileceği görev ve sorumluklar verin.

• Öğrencinin soru sormasına, gerektiğinde konularının tekrar edilmesine fırsat tanıyın.

• İşlenen konuların pekiştirilmesi ve öğrencinin sınava hazırlanmasını sağlamak amacıyla konu içeriğine uygun

sorular hazırlayın.

• Ders anlatımında jest ve mimikleri kullanın, abartılı jest ve mimiklerden kaçının.

• Öğrenciniz etkinlik sırasında başarısızlık yaşadığında ya da verdiğiniz yönergeyi anlayamadığında verdiği

tepkileri dikkate ederek gerekli önlemleri alın.

• Dersi anlatırken çok uzun ve karmaşık cümlelerden kaçının.

• Araştırma projesi, sınıf içi sunum, grup çalışması gibi farklı yöntem ve tekniklerle derste işlenen konuları daha

iyi anlamasına imkân tanıyın.

• Sınıf içinde öğretimi etkileyecek ses, ışık gibi uyaranların olmamasına dikkat edin.

• Sınavlarda öğrencinize ek süre verin.

• Öğrenciniz yazılı anlatımda güçlük yaşıyorsa sözlü sınavları, kısa yanıtlı ve boşluk doldurmalı sınavları tercih

edin.

• Öğrencinin sınavını gerekirse bireysel olarak yapın.

• Sınava başlamadan önce öğrencinin sınav sorularını anlayıp anlamadığını kontrol edin, sınav sorularını kendi

cümleleri ile ifade etmesine imkân tanıyın.

• Matematik, fen ve teknoloji gibi derslerde sınav sonuçlarını değerlendirirken, yalnızca sonuca değil, yaptığı

işlemlere de puan verin.

• Öğrencinin ders sırasında konuyu anlayabilmesi için hesap makinesi, bilgisayar vb teknolojik aletleri

kullanmasına imkân tanıyın.

• Sınav sonrasında zaman kaybetmeden öğrenciye geri bildirim vermeye dikkat edin.

• Öğrenci ile konuşurken olumsuzdan çok olumlu ifadeler kullanın.

• Aile ve uzmanlarla iş birliği yaparak öğrencinize yönelik alınacak önlem ve stratejileri belirleyin.

• Öğrencinizi kendi içinde gösterdiği gelişme ile değerlendirin ve öğrencinizin yapamadıklarına değil

yapabildiklerine yoğunlaşın.

• Öğrencinizin başarılarını anında ödüllendirin.

• Sosyal iletişimin ve etkileşimin arttırılması amacıyla öğrencinizin sınıf arkadaşlarıyla uyum sağlaması için

etkinlik planlayın ve bu etkinliklere katılmalarını sağlayın.

• Öğrencinin okula uyumda yaşadığı güçlüklerin üstesinden gelmesi için okul rehber öğretmeni ve aile ile iş

birliği yaparak alınacak önlemleri belirleyin.

 

Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi

İLGİLİ İÇERİKLER

OKUL KIYAFETLERİ

15-08-2025

BAĞIMLILIK SUNUMLARI

04-09-2024

KONFERANS SALONU

10-01-2018

MEMUR ODASI

09-01-2018

ÖĞRETMENLER ODASI

09-01-2018
Devamı >>
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
Kırklar Mahallesi, Tahir Şaşmaz Caddesi No 6 ELAZIĞ İtfaiye kavşağının 200 metre doğusunda

Telefon
04242243435


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.