Öğrenme Güçlüğü ve Zihinsel Yetersizliği Öğrencilerin Eğitim-Öğretimlerinde Göz Önünde
Bulundurulması Gereken Hususlar
• Öğrencinizi tahtayı ve sizi rahat görebileceği şekilde sınıfın ön tarafına oturtun.
• Öğrenciye her dersin konusu, süreci, beklentilerinizi açık net olarak ifade edin.
• Her dersin başında daha önce öğrenilen konuları kısaca tekrarlayın, dersin sonunda ise önemli konuları
özetleyin.
• Ders içeriğindeki teknik terimleri ve çocuk için yeni sözcükleri açıklayın, yeni terim ve sözcüklerin
açıklamasının yer aldığı çalışma kâğıdını ders öncesinde öğrenciye vererek derse hazır olmasını sağlayın.
• Sınıf kurallarını belirleyin, sınıf kurallarını tek tek öğretin ve kuralların yazılı/görsel olarak yer aldığı bir pano
hazırlayın.
• Öğrencinin çalışma gruplarına katılımını destekleyin.
• Öğrenciye başarabileceği görev ve sorumluklar verin.
• Öğrencinin soru sormasına, gerektiğinde konularının tekrar edilmesine fırsat tanıyın.
• İşlenen konuların pekiştirilmesi ve öğrencinin sınava hazırlanmasını sağlamak amacıyla konu içeriğine uygun
sorular hazırlayın.
• Ders anlatımında jest ve mimikleri kullanın, abartılı jest ve mimiklerden kaçının.
• Öğrenciniz etkinlik sırasında başarısızlık yaşadığında ya da verdiğiniz yönergeyi anlayamadığında verdiği
tepkileri dikkate ederek gerekli önlemleri alın.
• Dersi anlatırken çok uzun ve karmaşık cümlelerden kaçının.
• Araştırma projesi, sınıf içi sunum, grup çalışması gibi farklı yöntem ve tekniklerle derste işlenen konuları daha
iyi anlamasına imkân tanıyın.
• Sınıf içinde öğretimi etkileyecek ses, ışık gibi uyaranların olmamasına dikkat edin.
• Sınavlarda öğrencinize ek süre verin.
• Öğrenciniz yazılı anlatımda güçlük yaşıyorsa sözlü sınavları, kısa yanıtlı ve boşluk doldurmalı sınavları tercih
edin.
• Öğrencinin sınavını gerekirse bireysel olarak yapın.
• Sınava başlamadan önce öğrencinin sınav sorularını anlayıp anlamadığını kontrol edin, sınav sorularını kendi
cümleleri ile ifade etmesine imkân tanıyın.
• Matematik, fen ve teknoloji gibi derslerde sınav sonuçlarını değerlendirirken, yalnızca sonuca değil, yaptığı
işlemlere de puan verin.
• Öğrencinin ders sırasında konuyu anlayabilmesi için hesap makinesi, bilgisayar vb teknolojik aletleri
kullanmasına imkân tanıyın.
• Sınav sonrasında zaman kaybetmeden öğrenciye geri bildirim vermeye dikkat edin.
• Öğrenci ile konuşurken olumsuzdan çok olumlu ifadeler kullanın.
• Aile ve uzmanlarla iş birliği yaparak öğrencinize yönelik alınacak önlem ve stratejileri belirleyin.
• Öğrencinizi kendi içinde gösterdiği gelişme ile değerlendirin ve öğrencinizin yapamadıklarına değil
yapabildiklerine yoğunlaşın.
• Öğrencinizin başarılarını anında ödüllendirin.
• Sosyal iletişimin ve etkileşimin arttırılması amacıyla öğrencinizin sınıf arkadaşlarıyla uyum sağlaması için
etkinlik planlayın ve bu etkinliklere katılmalarını sağlayın.
• Öğrencinin okula uyumda yaşadığı güçlüklerin üstesinden gelmesi için okul rehber öğretmeni ve aile ile iş
birliği yaparak alınacak önlemleri belirleyin.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi
Adres:
Kırklar Mahallesi, Tahir Şaşmaz Caddesi No 6 ELAZIĞ İtfaiye kavşağının 200 metre doğusunda
Telefon
04242243435